گردگیری های یک ذهن تنبل – تکینیک های فروش – ۱

فروش، تکنیک های فروش، کارشناسی فروش، مهندسی فروش، نیروی فروش و هزار کوفت دیگر در باب فروش و فروشندگی.

اگر بخواهم ماجراهای این چند سال اخیر (در حدود ده سال) را تعریف کنم، احتمالا اخر یا اول پاراگراف ها می رسم به یک چیزی در باب فروش و فروشندگی.

نه می خواهم بگویم یک فروشنده خوب بوده ام و نه می خواهم بگویم انتهای تجربه را در باب فروش و فروشندگی و اندکی بازاریابی در چنته دارم.

اما آنچه در این سال ها تلف کرده ام؛ از وقت و انرژی و اعتبار، بیشترش در این راه بوده.

سال های اول را با ویزیتوری دستمال کاغذی و پوشک شروع کردم.

بعد ویزیتوری واکس و پولیش و شامپو ماشین و …

ماکارونی و روغن و آب معدنی و …

تا این روزها که تیم فروش و بازاریابی (همکارانم) که در کنارشان هستم، جزو حرفه ای های صنعت خودشان هستند و با سابقه.

فروش و فروشندگی احتمالا در سال های آینده دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. احتمالا تا همین سه چهار سال آینده تعداد فروشنده های کمتری در فروشگاه های زنجیره ای ببینید، احتمالا در سال های اینده در فروشگاه ها و شاپینگ سنتر ها، وقت کمتری را با فروشنده ها خواهیم گذراند.

اما این موضوع برای من که تصمیم دارم در این موضوع برون ریزی ذهنی کنم، اهمیتی نخواهد داشت.

گمان می کنم این موضوع جالب باشد و کاربردی، به همین دلیل می نویسم.

در این سال ها کلاس ها و دوره های آموزشی زیادی رفته ام. چه کلاس هایی که مستقیما به فروش و فروشندگی ربط داشته و چه دوره هایی که نامحسوس و نا ملموس با هدف بهبود مهارت های فروش سراغشان رفته بودم.

سازمان هایی که امروز آوازه بیشتری یافته اند تا سازمان هایی که دیگر نام و نشانشان رو به فراموشی است، حتی از صفحات اینترنت.

پی نوشت: فعلا این چند خط را نوشتم در باب تکنیک های فروش و تجربیاتم در مورد فروش و فروشندگی. امیدوارم در اینده بتوانم بیشتر بنویسم و تراوش کنم 🙂

 

 

2 دیدگاه در “گردگیری های یک ذهن تنبل – تکینیک های فروش – ۱

پاسخ دادن به خسرو شریف نیا لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *